Sunday, February 18, 2018

Akur..
















Aku sudah belajar untuk melepaskan 
ucapan selamat pagi,
yang dulunya kamu titipkan setiap hari, 
hingga aku mampu memulakan 
hariku dengan senyum, 
meskipun hatiku sedang menangis. 

Aku sudah belajar untuk tidak lagi 
menantikan senandung selamat malam, 
yang dulunya sering kamu lagukan,
hingga aku mampu memujuk lena 
lantaran percaya esok masih ada. 

Dan aku mula belajar, 
untuk mengikhlaskan perpisahan, 
justeru aku faham semua pertemuan hanyalah pinjaman. 
Tidak ada yang mampu aku persoalkan. 

Tersedar dari mimpi,
Terhentak dengan realiti,
Aku bangkit,
Merawat hati yang hancur,
Memujuk akur,
Menghiaskan syukur,
Perlahan-lahan beredar dengan penuh mengerti,
Tanpa keluhan lagi. 

Terima kasih Tuhan, 
Untuk kekuatan yang pernah Engkau pinjamkan,  
Untuk bahagia yang pernah aku rasa,
Kini aku akur memulangkannya...

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….