Tuesday, March 17, 2009

Bismillahirrahmaanirrahim..

Ya Allah, Jika aku jatuh Cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan Cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu..
YaMuhaimin..
Jika aku jatuh hati,
Izainkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang Cinta nafsu..
Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hati-Mu..
Ya Rabbul Izzati..
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui Syahid di jalan-Mu..
Ya Allah, Jika aku menikmati Cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat disepertiga malam terakhir-Mu..
Ya Allah, Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada-Mu...


No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….