Saturday, February 11, 2017

Nukilan Sepi...

Hari ini....
Kesunyian mengajar aku bahawa sepi adalah hidup yang paling abadi setelah orang yang aku cintai berlalu pergi...Sepi juga mengajar aku untuk selalu membuka kenangan masa lalu...Kamu tak akan pernah lenyap dalam ingatan ku...Ya..walau bagaimanapun aku selalu mengikhlaskannya..walau jauh dari sudut hatiku masih menunggu..Memang sakit rasa itu..penantian cinta yang begitu panjang membuatkan aku hilang semangat dalam kehidupan..jalan cinta yang aku harapkan sebenarnya bukan takdirku...Tapi yang lebih menyakitkan lagi,aku terlalu rindu kamu...aku sentiasa mahu kamu mengetahuinya.. Sesak rasa dihati kian menghimpit nadi..biar kamu dengar jeritan ku dari sini..biar kamu rasakan siksanya rinduku setiap hari...atau mungkinkah kamu juga merasakan rindu yang sama..? Setiap deru nafas ini terus berdenyut menyebut namamu..sehinggakan tidak memberiku walau sedikit waktu pun...Ada kamu di mana pun..namun,apalah dayaku...rindu ini sangat menyakitkan..hanya air mata peneman siang malamku...Aku hanya mampu menuliskan tentang puisi-puisi rindu aku buat kamu..membingkai kisah indah kita dalam kenangan cinta..semua itu kekuatan dan semangat aku untuk terus berdiri teguh tanpa kamu disisi..ketahuilah,andai kamu resah,itulah hembusan rindu sepiku yang tersangat dalam.....

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….