Friday, May 11, 2018

Pasrah...

Sungguh kasih ini sudah terlalu!  

Ingin saja aku merayu agar engkau jangan pernah tinggalkan aku.

Ingin sekali aku paksa engkau berjanji agar jangan pergi.

Tolong, jangan pergi!

Tapi aku tahu, sekali pun aku melaung, membentak dan memaksamu agar tetap di sini, takdir itu telah tertulis dan takkan pernah mampu kutepis. 

Sekali pun aku menangis airmata jernih atau merah, semuanya telah jelas termaktub dan telah kemas terkatup di dalam genggaman-Nya.

Semakin lama aku semakin mengerti betapa hakikatnya, akan sampai juga masa untuk engkau pergi. Dan kita akan terpisah juga suatu hari nanti.

Lantas, aku pilih untuk lalui saja hari-hari sesudah ini dengan hati yang ringan memapah sejuta satu kemungkinan.

Tanpa ada lagi pengharapan.

Kerana pengalaman ini sudah cukup mendewasakan!

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….