Saturday, March 9, 2019

CINTA..Indahnya Cinta Di Syurga

Cinta itu indah
Cinta itu datang bukan dipinta dan bukan dipaksa
Cinta itu hadir atas naluri
Keikhlasan kejujuran kesetiaan

Cinta tak akan menyakitkan
Cinta tak akan melukakan
Cinta saling berkorban
Cinta saling menghargai
Cinta saling memahami
Cinta ada sebab
Cinta bukan saja-saja suka
Cinta bukan sengaja dicipta kemudian
Sengaja dikecewakan

Cinta tak perlu dilafazkan
Tapi cinta perlu dibuktikan

Karena cinta adalah anugerah
Dari-Nya

Kerana Allah itu amat memahami
Naluri Adam yang perlukan cinta
Makanya DiCiptakan Hawa untuk Adam cintai

Indahnya cinta Adam pada Hawa
Di Syurga mereka seperti merpati sejoli
Bercinta setulus ikhlas kerana-Nya
Mensyukur Kurniaan-Nya
Sebanyak-banyak-Nya
Indahnya Cinta di Syurga
Burung-burung berkicauan
Adalah zikir pada-Nya
Lafaz cinta Adam pada Hawa
Adalah bahasa-bahasa Syurga
Yang mendekat cinta pada-Nya
Indahnya bahasa cinta
Seindah-Nya Syurga
Indah....indah...indah....
Syukur...syukur...syukur pada-Nya
Indahnya saling menghargai
Cinta anugerah-Nya
Cinta anugerah-Nya DiCiptakan Di Syurga

Tapi si iblis sengaja mahu memusnahkan
Ikatan cinta Adam dan Hawa
Iblis cemburu dengan cinta Adam dan Hawa
Memikir...berusaha sehabis daya mahu memisahkan
Cinta Adam dan Hawa

Kerana usaha iblis yang tak mengenal putus asa
Adam dan Hawa terpisah akhirnya
Kerana memakan buah larangan di Syurga
Adam dan Hawa redha dipisahkan
Kerana mengaku kekhilafan pada Allah Azzawajallah
Bertemu dan berpisah kerana-Nya

Atas kekhilafan Adam dan Hawa
Adam dan Hawa dikeluarkan dari Syurga
Diturunkan ke bumi
Mereka terpisah dalam redho
Akan takdir cinta dari-Nya

Semasa terpisah di dunia
Adam merindui Hawa
Hawa merindui Adam
Adam mencari Hawa
Hawa menunggu Adam

Hawa...sabarlah atas perpisahan ini
Perpisahan ini tak akan lama
Aku akan mencarimu
Hingga di hujung dunia
Tunggulah aku Hawa...tunggulah aku
Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Kau menciptakan Hawa untuk aku cintai
Kerana aku terlalu cintakannya
Aku terlalai hingga aku mengikut kehendaknya
Memakan buah larangan di Syurga-Mu
Ampunkan aku Ya Allah
Aku hamba-Mu yang tak bersyukur atas nikmat-Mu
Mencintai Hawa melebihi-Mu
Aku taubat Ya Allah
Aku bertaubat Ya Allah
Kaulah yang menjadi matlamat hidupku bukan Hawa
Kaulah yang kucinta sepenuh hati bukan Hawa
Cintaku pada-Mu mengatasi segala yang ada
Di langit dan di bumi
Cintaku pada-Mu Ya Allah tiada tandingan-Nya
Kerana Kau adalah Maha Hebat Maha Bijaksana
Aku hamba-Mu
Kerana Kau terlalu memahami aku
Kau ciptakan Hawa untuk aku syukuri
Namun aku lalai
Dengan cinta Hawa
Aku lupa akan janjiku pada-Mu
Kini baru aku faham
Kenapa kau ciptakan Hawa untukku
Kau mencipta Hawa untuk aku
Lebih mendekatkanku pada-Mu
Mengajak Hawa sama-sama mencintai-Mu
Jika dengan izin-Mu Kau temukan Hawa
Aku berjanji mengajak Hawa sama-sama
Meng-Agungkan-Mu
Mencintai-Mu hingga akhir hayat kami
Jikalah dengan izin-Mu
Kami dikurniakan zuriat untuk
Mewarisi bumi ini
Akan kusuruh zuriatku
Meng-Esa-kan-Mu
Di sebilangan masa dan ketika
Selalu mensyukuri atas segala nikmat
Yang Kau berikan

Pertemuan aku dengan Hawa
Adalah atas kehendak-Mu
Perpisahan aku dengan Hawa
Adalah atas kekhilafan aku dan Hawa
Kerana terpedaya dengan hasutan iblis laknatullah
Makanya ampunkan kami
Kami redha akan perpisahan ini Ya Allah
Perpisahan ini adalah ujian dari-Mu
Perpisahan ini pasti ada hikmah di sebalik-Nya
Kau menduga hamba-Mu sesuai dengan kemampuan hamba-Mu
Kau tahu aku dapat mengatasi-Nya
Kau ciptakan Hawa untukku bukan untuk berpisah
Tapi adalah untuk Meng-Agungkan-Mu Mencintai-Mu

Aku redha dengan pertemuan
Aku redha dengan perpisahan
Aku redha dengan pertemuan kembali dengan Hawa
Aku redha dengan dikurniakan zuriat yang ramai
Untuk menghuni bumi-Mu ini
Ini hikmah-Nya di sebalik perpisahanku dengan Hawa
Melahirkan manusia untuk menjadi penghuni bumi-Mu ini
Melahirkan manusia dengan kemanusiaannya
Bukan melahirkan manusia yang bertopengkan syaitan
Yang dengki khianatnya hingga mati
Dengki dengan manusia yang ingin pulang ke jalan-jalan-Mu

Ya Allah Kau ciptakan cinta di Syurga
Di Syurga kami bercinta
Jika tidak kerana dengki hianatnya iblis kepada cinta kami
Pasti semua zuriat kami tinggal di Syurga
Indahnya Syurga
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Hanya aku dan Hawa saja yang tahu betapa indah-Nya Syurga
Kerana terlalulah indah tak bisa hendak aku katakan
Cuma yang kukatakan terlalulah indah
Cinta Hawa anugerah-Mu memanglah indah
Seindah Syurga yang sejuk mata memandang
Makanya patrikan cinta-cinta kesemua zuriatku di bumi Di Syurga-Mu

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….