Thursday, November 23, 2017

Tidak Lama Lagi...

Tidak layakkah aku untuk bersedih bila melihat pohon jarak itu mula membenih?

Tidak berhakkah aku untuk merintih bila yang pernah ku hantar untuk melindunginya adalah awan percaya tapi kemudian sebusut pura-pura  itu berjaya bongkas memusnahkan segala-galanya?

Sungguh telah lelah ku cuba hindarkan segala baja keegoan dengan harapan pohon jarak itu akan mati perlahan-lahan. 


Namun ternyata benih yang barangkali dulunya tertanam atas nama takdir kini semakin menyubur dengan jirusan diam atau kalau pun disiram hanyalah dari air sindir menyindir.


Ku lihat pepohon jarak itu kian menumbuh, segar dan membesar hingga apa yang seharusnya kembali menyatu akhirnya kian terpisah beribu batu.


Lalu aku hanya mampu memandang realitinya di sini...  tanpa hati...  tapi juga tanpa benci. 


Biarlah. 


Tak mengapa kalau benar kamu mahu menjauh seperti ini. 


Tak mengapa kalau segalanya harus berakhir seperti ini.


Kalau sudah itu kata Dia, kalau hanya itu pilihan yang kamu ada, aku takkan bersedih, takkan merintih, takkan ku rayu apa-apa kerana sungguh aku telah memilih untuk mengikhlaskan saja.


Aku terima kerana aku tahu jika tidak hari ini, kita akan terpisah juga suatu hari nanti.  


Kerana jika bukan kamu yang melangkah kaki menjauhkan diri, tetap juga aku yang akan pergi.


Tidak lama lagi.


Tidak lama lagi..

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….