Wednesday, March 14, 2018

Kehidupanku...

Termangu lagi aku di jendela waktu,
Menghitung detik saat di uji,
Terasa diri kian lemah,
Terasa diri begitu kerdil,
Terasa hidup ini tidak bererti,
Haruskah aku lalui semua ini?

Aku..kadang-kadang pasrah,
Kadang-kadang aku menyerah,
Kadang-kadang aku kalah,
Kadang-kadang aku lelah,
Letih dan lesu menghadapi semua dugaan,
Haruskah aku begini?

Aku letih melalui segalanya,
Namun..aku tahu,
Selagi hidupku belum berakhir,
Cubaan dan dugaan itu pasti ada,
Cuma aku tak tahu bila dan bagaimana..

Aku..insan kerdil yang lemah,
Aku jua punya harapan,
Untuk bahagia di masa depan,
Masih adakah waktu untukku?
Mengecap bahagia idamanku..

Selagi jantungku masih berdenyut,
Akan ku simpan harapan itu,
Moga termakbul jua doaku,
Setiap impian menjadi realiti,
Bukan lagi ilusi...

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….