Wednesday, March 14, 2018

Nostalgia Itu..

Tika bersendiriaan ianya hadir mengamit sepi,
Terbayang di ruangan fikirku,
Menatap sayu nostalgia itu,
Menjelajah masa silam yang suram,
Menganggu akal dan fikiran..

Nostalgia itu datang lagi,
Menatap wajah yang hadir,
Dalam tangis dalam tawa,
Senyuman yang bisa meragut kalbu,
Kadang-kadang buat aku ceria,
Kadang-kadang buat aku berduka..

Hadirnya dirinya memang tak pernah kupinta,
Kalau aku dapat memutar masa,
Tak ingin aku mengenalinya,
Suratan takdir siapa menduga..

Dia terpisah jauh tanpa rela,
Berpisah bukan kerana terpaksa,
Hanya nostalgia ku bawa bersama,
Tak pernah luput di telan masa,
Aku yang terluka..

Nostalgia itu..
Terus bermaharajalela,
Disudut hati yang lara,
Andai aku diberi pilihan,
Ingin ku lupa segalanya,
Tapi apa nak dikata,
Aku hanya insan biasa...

No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….