Sunday, September 16, 2018

Satu Hal..















Satu hal terindah,
Satu hal termanis,
Satu hal yang menyakitkan, 
Disaat aku merasa tak bererti,
Cinta datang dan menyapaku.. 
Saat aku kosong,
Cinta mengisi hariku.. 
Ketika aku sepi,
Cinta menghiburku dengan derai tawa..
Namun ketika cinta pergi, 
Dia membuatku semakin tersungkur.. 
Cinta yang selalu menghapus air mata ini, 
mengukir kristal bening di sudut mata,
bercucuran tiada henti,
menghapus mimpi..

Dan, 
Kaki ini tidak sanggup lagi

melangkah untuk menapak hari 
dari sekian penderitaanku..

Aku sedar, 
Bila aku tidak dapat hidup tanpa cinta... 


Ghairah cinta yang menggelora
aku kepadamu, 
Terbawa dalam setiap mimpiku, 
masuk ke dalam rongga dadaku, 
dan bersenyawa dengan setiap detak jantungku...


No comments:

Sedikit Waktu

Terkadang, Aku perlu waktu, Untuk sendirian.. Tanpa ditanya kenapa, Kerna, Aku pun tidak pernah tahu, Alasannya kenapa….